Comissió d'Avaluació Docent (CAD)
CONDICIÓ: DEFINIR ELS PERFILS I CRITERIS DE SELECCIÓ DELS MEMBRES DE LA COMISSIÓ D’AVALUACIÓ.
CONDICIÓ: ESTABLIR EL PROCEDIMENT QUE GARANTEIXI LA PUBLICITAT DE LA COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ
Composició
- Vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica, que la presideix
- Vicerector primer, de Planificació i Coordinació Universitària
- Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Convergència Europea
- Representant dels directors de departament, designat pel Consell de Direcció
- Representant dels degans i directors d’escola, designat pel Consell de Direcció
- Alumne/alumna d’últims cursos de titulacions de grau o postgrau, designat pel Consell de Direcció
- Persona designada pel Consell Social
- Persona designada per l’AQUIB
- 1 representant de la Junta del PDI
- 1 representant del Comitè d’Empresa
- S’elegirà un secretari entre els seus membres
Seran nomenats per la Rectora, a proposta del vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica.
La UIB garanteix la publicitat de la composició de la CAD. La composició s’ha de publicar al Full Oficial de la Universitat (FOU), a la pàgina web de la Universitat i a la web del Servei d’Estadística i Qualitat Universitària.
A la taula adjunta es descriuen els criteris de selecció dels membres de la CAD.
Membre de la CAD | Criteri de selecció |
---|---|
Vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica, que la presideix | Membre nat |
Vicerector primer, de Planificació i Coordinació Universitària | Membre nat |
Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Convergència Europea | Membre nat |
Representant dels directors de departament, designat pel Consell de Direcció | Quinquennis i trams docents. Competència, disponibilitat i experiència. |
Representant dels degans i directors d’escola, designat pel Consell de Direcció | Quinquennis i trams docents. Competència, disponibilitat i experiència. |
Alumne/alumna d’últims cursos de titulacions de grau o postgrau, designat pel Consell de Direcció | Alumne d’últims cursos de titulacions de grau o postgrau. Preferiblement membre dels òrgans de representació dels alumnes. Competència i disponibilitat. |
Persona designada pel Consell Social | El Consell Social definirà els criteris de selecció d’acord amb el perfil dels seus membres |
Persona designada per l’AQUIB | L’AQUIB i el Consell de Direcció definiran els criteris de selecció d’acord amb el perfil dels seus membres |
1 representant de la Junta del PDI | Competència, disponibilitat i experiència. |
1 representant del Comitè de Empresa | Competència, disponibilitat i experiència. |
Els membres de la CAD hauran de mantenir una imparcialitat absoluta en la seva actuació, i tendran que declarar els possibles conflictes d’interessos que poden presentar-se i, si és procedent, abstenir-se de participar en el procediment en els termes prevists en l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i del procediment administratiu comú. També podran ser recusats d’acord amb el que disposa l’article 29 de la mateixa norma.
A la vegada, hauran d’actuar amb objectivitat, independència i rigor professional, i hauran de respectar la confidencialitat de les dades personals de les persones sol·licitants i guardar secret de les deliberacions de la Comissió. La Comissió estendrà acta de totes les reunions.
Funcions
- Convocatòria anual del procés d’avaluació docent
- Realitzar l’informe d’avaluació relatiu a cada professor/professora, a instàncies de la UIB o del mateix docent
- Notificar i certificar els resultats de l’avaluació de la docència a la persona interessada
- Elevar els informes emesos a la Comissió de Qualitat de la UIB (CQUIB)
- Proposar accions formatives i altres activitats de millora als professors avaluats
- Proposar als òrgans pertinents la presa de decisions per millorar la qualitat del professorat i de la docència en l’àmbit institucional
- Rendir comptes i assessorar la CQUIB en tot el que sigui relatiu a l’avaluació docent del professorat
- Vetllar per la transparència i el rigor del procés d’avaluació i la confidencialitat de les dades
- Revisar periòdicament el procés d’avaluació docent i, si és procedent, proposar els canvis pertinents per millorar-lo contínuament