Comissió d'Avaluació Docent (CAD)

CONDICIÓ: DEFINIR ELS PERFILS I CRITERIS DE SELECCIÓ DELS MEMBRES DE LA COMISSIÓ D’AVALUACIÓ.

CONDICIÓ: ESTABLIR EL PROCEDIMENT QUE GARANTEIXI LA PUBLICITAT DE LA COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ

Composició

  • Vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica, que la presideix
  • Vicerector primer, de Planificació i Coordinació Universitària
  • Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Convergència Europea
  • Representant dels directors de departament, designat pel Consell de Direcció
  • Representant dels degans i directors d’escola, designat pel Consell de Direcció
  • Alumne/alumna d’últims cursos de titulacions de grau o postgrau, designat pel Consell de Direcció
  • Persona designada pel Consell Social
  • Persona designada per l’AQUIB
  • 1 representant de la Junta del PDI
  • 1 representant del Comitè d’Empresa
  • S’elegirà un secretari entre els seus membres

Seran nomenats per la Rectora, a proposta del vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica.

La UIB garanteix la publicitat de la composició de la CAD. La composició s’ha de  publicar al Full Oficial de la Universitat (FOU), a la pàgina web de la Universitat i a la web del Servei d’Estadística i Qualitat Universitària.

A la taula adjunta es descriuen els criteris de selecció dels membres de la CAD.

Membre de la CAD Criteri de selecció
Vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica, que la presideix Membre nat
Vicerector primer, de Planificació i Coordinació Universitària Membre nat
Vicerector d’Ordenació Acadèmica i Convergència Europea Membre nat
Representant dels directors de departament, designat pel Consell de Direcció Quinquennis i trams docents. Competència, disponibilitat i experiència.
Representant dels degans i directors d’escola, designat pel Consell de Direcció Quinquennis i trams docents. Competència, disponibilitat i experiència.
Alumne/alumna d’últims cursos de titulacions de grau o postgrau, designat pel Consell de Direcció Alumne d’últims cursos de titulacions de grau o postgrau. Preferiblement membre dels òrgans de representació dels alumnes. Competència i disponibilitat.
Persona designada pel Consell Social El Consell Social definirà els criteris de selecció d’acord amb el perfil dels seus membres
Persona designada per l’AQUIB L’AQUIB i el Consell de Direcció definiran els criteris de selecció d’acord amb el perfil dels seus membres
1 representant de la Junta del PDI Competència, disponibilitat i experiència.
1 representant del Comitè de Empresa Competència, disponibilitat i experiència.

Els membres de la CAD hauran de mantenir una imparcialitat absoluta en la seva actuació, i tendran que declarar els possibles conflictes d’interessos que poden presentar-se i, si és procedent, abstenir-se de participar en el procediment en els termes prevists en l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic i del procediment administratiu comú. També podran ser recusats d’acord amb el que disposa l’article 29 de la mateixa norma.

A la vegada, hauran d’actuar amb objectivitat, independència i rigor professional, i hauran de respectar la confidencialitat de les dades personals de les persones sol·licitants i guardar secret de les deliberacions de la Comissió. La Comissió estendrà acta de totes les reunions.

Funcions

  • Convocatòria anual del procés d’avaluació docent
  • Realitzar l’informe d’avaluació relatiu a cada professor/professora, a instàncies de la UIB o del mateix docent
  • Notificar i certificar els resultats de l’avaluació de la docència a la persona interessada
  •  Elevar els informes emesos a la Comissió de Qualitat de la UIB (CQUIB)
  •  Proposar accions formatives i altres activitats de millora als professors avaluats
  •  Proposar als òrgans pertinents la presa de decisions per millorar la qualitat del professorat i de la docència en l’àmbit institucional
  •  Rendir comptes i assessorar  la CQUIB en tot el que sigui relatiu a l’avaluació docent del professorat
  • Vetllar per la transparència i el rigor del procés d’avaluació i la confidencialitat de les dades
  • Revisar periòdicament el procés d’avaluació docent i, si és procedent, proposar els canvis pertinents per  millorar-lo contínuament