Criteri 3. Orientació dels ensenyaments als estudiants

Directrius:

Per al desenvolupament d’aquest criteri, el SAIQ hauria de:

  1. Disposar d’un sistema que li permeti recollir, valorar i utilitzar la informació sobre les necessitats de suport i orientació de l’estudiantat de la IES/el Centre, d’acord amb la seva diversitat, i amb l’objectiu de dissenyar, aplicar i establir accions de millora periòdiques en matèria de:
    • Captació, accés, admissió i matriculació d’estudiants.
    • Balanç i nivellació entre el perfil d’ingrés requerit vs perfil d’ingrés real.
    • Reconeixement de les qualificacions, crèdits i/o qualificació professional obtinguts amb caràcter previ.
    • Suport i orientació a l’estudiantat sobre el desenvolupament de l’ensenyament, fomentant la seva autonomia i el respecte entre estudiantat i professorat.
    • Planificació i coordinació docent.
    • Desenvolupament del procés d’ensenyament i aprenentatge, mitjançant l’ús de diferents modalitats d’impartició i mètodes flexibles.
    • Avaluació dels aprenentatges i competències assolides, conforme a processos i criteris públics, difosos i coneguts amb antelació, aplicats de manera justa i equitativa, i evitant el frau acadèmic.
    • Realització de pràctiques externes i mobilitat d’estudiants, ajustades al propòsit expressat en el conveni.
    • Orientació professional, incloent informació sobre beques i altres ajuts.
    • Oferiment d’un canal de vinculació personal/professional amb les persones titulades (Alumni).
    • Possibilitar un entorn afavoridor de l’aprenentatge al llarg de la vida.
    • Gestió de les reclamacions, queixes, suggeriments i felicitacions.
  2. Determinar els procediments amb què compta per regular i garantir els processos de presa de decisions relacionats amb l’estudiantat.
  3. Establir mecanismes que regulin i difonguin la normativa que afecta l’estudiantat, quant als seus drets i obligacions: reglaments (avaluació, sol·licitud de certificacions, reconeixement i transferència de crèdits, progrés i permanència, ús de mecanismes antiplagi i de control d’autoria de les proves d’avaluació, sancions, etc.), normes d’ús d’instal·lacions, calendaris, horaris, beneficis que ofereix la IES/el Centre, etc.
  4. Definir els mecanismes utilitzats en el disseny, desenvolupament, revisió i millora dels processos relacionats amb l’aprenentatge de l’estudiantat (citats a l’apartat 3.1), i identificar de quina manera els grups d’interès, i l’estudiantat en particular, hi participen.
  5. Indicar el procediment seguit per retre comptes sobre els resultats de l’aprenentatge de l’estudiantat.