Criteri 2. Garantia de qualitat dels programes formatius

Directrius:

Per al desenvolupament d’aquest criteri, el SAIQ hauria de:

  1. Determinar els òrgans, grups d’interès (incloent-hi, entre d’altres, representants de l’estudiantat i, si escau, ocupadors), i procediments implicats en el desenvolupament dels programes formatius, durant les seves etapes de:
    • Disseny,
    • Aprovació institucional,
    • Planificació de la implantació,
    • Desenvolupament de la titulació,
    • Revisió periòdica del títol, dels seus objectius, mecanismes de coordinació, avaluació, resultats d’aprenentatge associats, etc.
    • Extinció/suspensió (quan correspongui).
  2. Establir mecanismes que assegurin la impartició dels títols d’acord amb les memòries verificades/acreditades i les guies docents.
  3. Disposar d’un sistema que permeti alinear els objectius dels plans d’estudis amb l’estratègia institucional i les necessitats de la societat, establint una càrrega de treball assumible per a l’estudiant i cercant la satisfacció de les seves necessitats i expectatives.
  4. Establir mecanismes que regulin el procés de presa de decisions relatiu a l'oferta formativa, i a cadascuna de les fases del cicle de vida dels títols que ofereix.
  5. Disposar de sistemes de recollida i anàlisi d'informació (inclosa la relativa a l'evolució dels seus continguts en l'entorn nacional i internacional) que li permeti valorar el manteniment i rellevància de la seva oferta formativa, la seva actualització o renovació.
  6. Desenvolupar els mecanismes necessaris per a implementar les millores derivades del procés d'avaluació periòdica (interna i externa) dels resultats de les titulacions impartides per la IES/Centre.
  7. Determinar el mode en què es rendeixen comptes als grups d'interès sobre el disseny, organització, desenvolupament, revisió i millora dels programes formatius impartits per la IES/Centre.