Criteri 10. Manteniment i actualització del SAIQ

Directori:

Per al desenvolupament d’aquest criteri, el SAIQ hauria de:

  1. Definir l’òrgan responsable, el mecanisme de presa de decisions i el procediment d’aprovació, control, revisió i millora contínua del SAIQ, així com de la documentació que li dona suport.
  2. Indicar els grups d’interès implicats i les vies de participació en el disseny, implantació i manteniment del SAIQ.
  3. Disposar d’un sistema que garanteixi l’accés dels usuaris a la documentació del SAIQ, assegurant que aquesta descrigui de manera fidel i actualitzada tant els processos que es duen a terme a la IES/el Centre com els seus mecanismes de mesura, anàlisi i millora.
  4. Definir una sistemàtica per aconseguir un coneixement operatiu del que es preveu a la documentació del SAIQ per part dels grups d’interès als quals s’aplica, amb la profunditat i el detall adequats a cada cas.
  5. Establir un procediment per assegurar que els registres generats durant la implementació del SAIQ es conserven en un suport que en garanteixi la integritat, l’accés i la traçabilitat durant el període que s’especifiqui com a necessari.
  6. Determinar el procediment establert per desenvolupar auditories internes periòdiques al SAIQ, amb la finalitat d’avaluar de manera objectiva el seu grau d’implantació real a la IES/el Centre.
  7. Avaluar periòdicament per un organisme extern el SAIQ de la IES/el Centre, de manera que el seu reconeixement contribueixi a incrementar la confiança dels grups d’interès en la qualitat de les activitats que s’hi realitzen.
  8. Indicar el procediment seguit per retre comptes sobre els resultats de l’aplicació del SAIQ a la IES/el Centre.